Kedves Olvasóim, mára rendelt örömhírünk a "Concorde Alpha-Foxtrott" jelenség mibenlétét igyekszik boncolgatni a tudományos igényességgel való fellépést nélkülözve. Pontosabban csak halovány metszéseket ejtünk a témán, de azért megmondjuk, hogy mi van.
Ezt a hangfelvételt hallgattam tegnap este, amely a G-BOAF utolsó repülését örökíti meg. Méltóságteljes, ahogy az irányító a repülőgép hívójelét "Concorde Alpha-Foxtrott"-ként rövidíti. Mert ugye rövidíteni lehet, de "Golf-Alpha-Foxtrott" lenne. Ha nem a Concorde lenne a gazdája. Hihetetlen méltóságteljes még a hívójelének a rövidítése is. Arról nem beszélve, hogy a "her majesty" (Őfelsége) megszólításra II. Erzsébeten, Nagy-Britannia királynőjén, a Windsor-ház tagján kívül egyedül a Concorde jogosult, őrá illik a Királynő mellett úgy hivatkozni, hogy "her majesty".
("Boeing Oscar-Golf", vagy "Dash Quebec-Bravo" - ezek egyszerűen komikusak, nem azonosítanak senkit és semmit. A Concorde-dal szemben semmi olyan nincs bennük, ami őket bármely másik repülő szerkezet fölé emelné a ranglétrán. Azon a létrán, amely csúcsán ki tudja hány évig lesz még bérelt helye a Concorde-nak.)
A felvétel végighallgatása csak erősít minket: bókolni nem szokás repülőgépeknek. A többi repülőgép a környéken bókol és csodálja ezt a Műalkotást. Egy repülőgépért nem szólunk be a frekvenciára, hogy gyönyörű, nem kérünk engedélyt arra, hogy a gurulóúton megállva fotózhassuk a napi, menetrend szerinti forgalomban is. De a polgári repülés eddigi legnagyobb csodáját mindez megilleti.
Jó reklámot csinált ám például Phil Collins is a Concorde-nak, na nem mintha szükség lett volna rá. Amikor II. János Pál pápa a Concorde fedélzetén utazott, egész úton a pilótafülke jumpseat-jén ült és ismerkedett a technikával.
Valaki egyszer azt mondta, a Concorde az egyetlen repülőgép, ami természetesen hat a levegőben.
Tényleg inkább hattyú.